Renson

Een nieuwe website met oplossingen voor het B2C publiek

Renson is gespecialiseerd in ventilatie, zonwering en buitenoplossingen om comfortabele en gezonde leef- en werkomgevingen te creëren. Aangezien hun productgamma breed is, is het belangrijk om een zoekoplossing aan te bieden die klanten toelaat om snel de juiste oplossing te vinden voor elke situatie.

Uitdaging

In een onderzoek naar marketingstrategie stelde Renson vast dat hun huidige website te productgericht was. Deelnemers aan hun onderzoeksfase gaven aan dat ze begeleiding naar de juiste product(en) op basis van hun behoeften belangrijk vinden.

Daarom creëerden we samen met Renson een nieuwe website gebaseerd op de strategie om te vertrekken vanuit de behoeften van hun publiek om mensen te begeleiden naar oplossingen en hoe Renson-producten deel kunnen uitmaken van deze oplossingen.

Dit was de basis voor het creëren van nieuwe UX Designs en het implementeren van een nieuwe website op Kentico Xperience 13 technologie.

Begeleiden naar de geschikte oplossing

Na een uitgebreide onderzoeksfase wilde Renson aan de slag om een nieuwe B2C-website te creëren met een nieuwe strategie gebaseerd op de inzichten van hun strategieonderzoek.

Rekening houdend met de pijlers van de nieuwe strategie, begeleidde Blastic Renson iteratief in de definitie van wat er nodig is om deze strategie te implementeren met een nieuwe website.

Op basis van een contentstrategie en informatiearchitectuur werden UX-elementen gedefinieerd en werd een backlog gemaakt om UX-ontwerpen in sprints te maken. In deze iteratieve aanpak was Renson in staat om snel feedback te geven, wat resulteerde in geleidelijke deliverables om de nieuwe website vorm te geven. Het resultaat was een klikbaar prototype om te presenteren aan alle stakeholders van het project.

Parallel hieraan werden deze deliverables vertaald in een technische breakdown om te ontwikkelen met herbruikbare elementen: De backlog met de te implementeren elementen werd gedefinieerd.

Samen met Blastic bevestigde Renson hun keuze voor het Kentico Xperience platform als de alles-in-één oplossing voor een multi-site setup met analytics, personalisatie en marketing automation mogelijkheden.

EEN CONSISTENTE LOOK & FEEL EN MAXIMALE FLEXIBILITEIT

Op het Kentico Xperience 13 platform zetten we nieuwe templates en widgets op met maximale flexibiliteit, zodat Renson pagina's met een eigen structuur kan maken.

Aangezien Renson actief is in meerdere regio's is de website geschikt voor een meertalige contentopslagplaats in meerdere regio's. Op deze manier kan Renson rekening houden met tone of voice en specifieke regio-gerelateerde bijzonderheden bij het beheren van hun content.

Een gebruiksvriendelijke dealer locator leidt de bezoekers naar de meest relevante dealer op basis van locatie en productcategorie. Op deze manier stuurt de website gekwalificeerde leads door naar het dealernetwerk van Renson, om de bezoekers advies te geven voor de juiste oplossing.

Contacteer ons

Klaar om je digitale ervaring naar een hoger niveau te tillen? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en hoe we jou kunnen helpen het volledige potentieel van je digitale marketing te benutten.

Vertel ons over je project

En we komen met een oplossing op maat

Neem contact op met één van onze consultants om de perfecte match te vinden die bij je past en waarmee je kunt groeien.

Cookie Policy

Onze site maakt gebruik van cookies om de website-ervaring te verbeteren. Door onze website te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Voorkeur opslaan